ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ—¬≤“» ≤ Ќј” » ” –јѓЌ»

01135, м.  ињв, проспект ѕеремоги, 10, тел. (044) 486-24-42, факс (044) 236-10-49, ministry@mon.gov.ua

 


в≥д ††††27.03.09††††† є__1/11-1911__ †††††††††††††††††

в≥д †††††††††††††††† на є ††††††††††† †††††††††††

††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† ћ≥н≥стерство осв≥ти ≥ науки јвтономноњ

††††††††††††††††††††††††††††††††††††† –еспубл≥ки  рим, головн≥ управл≥нн¤ осв≥ти

≥ науки ƒонецькоњ, Ћьв≥вськоњ обласних та  ињвськоњ м≥ськоњ державних адм≥н≥страц≥й

 

“ ≈ – ћ ≤ Ќ ќ ¬ ќ

 

 

ўодо сп≥впрац≥ з ¬ерховним ком≥саром ќЅ—™

у справах нац≥ональних меншин  . ¬оллЇбеком

 

Ќа додаток до листа ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни в≥д 24 грудн¤ 2008 р. є 1/9-832 пов≥домл¤Їмо наступне.

ќф≥сом ¬ерховного ком≥сара ќЅ—™ у справах нац≥ональних меншин розпочато досл≥дженн¤ стану забезпеченн¤ осв≥тн≥х прав украњнц≥в, ¤к≥ проживають у –ос≥њ, та етн≥чних рос≥¤н в ”крањн≥.

«а попередньою ≥нформац≥Їю ћ≥н≥стерства закордонних справ ”крањни, украњнську частину згаданого досл≥дженн¤  . ¬оллЇбек пропонуЇ провести в пер≥од з 20 по 25 кв≥тн¤ ц.р. ¬ерховний ком≥сар ≥ його експерти (ор≥Їнтовно 5 ос≥б) мають нам≥р в≥дв≥дати  ињв, јвтономну –еспубл≥ку  рим, ƒонецьку та Ћьв≥вську област≥.

ќч≥куЇтьс¤, що експертами ¬ерховного ком≥сара проводитимутьс¤ опитуванн¤ на основ≥ розробленого запитальника (надсилаЇтьс¤ повторно), переданого  .¬оллЇбеком в ход≥ свого останнього в≥зиту в ”крањну в листопад≥ 2008 р.

 . ¬оллЇбек хот≥в би провести зустр≥ч≥ з головою –ади м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, главами ƒонецькоњ, Ћьв≥вськоњ обласних та  ињвськоњ м≥ськоњ державних адм≥н≥страц≥й, кер≥вниками орган≥в управл≥нн¤ осв≥тою, у кожн≥й адм≥н≥стративно-територ≥альн≥й одиниц≥ прот¤гом 1 дн¤ в≥дв≥дати 1-2 загальноосв≥тн≥х навчальних заклади та м≥сцев≥ в≥дд≥ли осв≥ти, ¤кому вони п≥дпор¤дкован≥, а також зустр≥тис¤ з представниками громадських орган≥зац≥й.

ѕроектом плану заход≥в щодо забезпеченн¤ в≥зиту  . ¬оллЇбека, розробленим ћ«— ”крањни, п≥дготовку проведенн¤ ¬ерховним ком≥саром ќЅ—™ у справах нац≥ональних меншин досл≥дженн¤ забезпеченн¤ осв≥тн≥х прав етн≥чних рос≥¤н в адм≥н≥стративно-територ≥альних одиниц¤х крањни, п≥дготовку обТЇкт≥в, ¤к≥ будуть в≥дв≥дуватис¤ за програмою перебуванн¤ делегац≥њ, забезпеченн¤ автотранспортом у м≥стах ƒонецьку, Ћьвов≥, —≥мферопол≥ передбачаЇтьс¤ покласти на –аду м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, ƒонецьку та Ћьв≥вську обласн≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ.

ѕро остаточн≥ дати в≥зиту ¬ерховного ком≥сара ќЅ—™, проведенн¤ досл≥дженн¤ та затвердженн¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥дпов≥дного плану заход≥в ≥нформуватимемо додатково.

” звТ¤зку з викладеним просимо забезпечити фахову п≥дготовку зустр≥чей ¬ерховного ком≥сара ќЅ—™ з представниками м≥сцевоњ влади, орган≥в управл≥нн¤ осв≥тою, навчальних заклад≥в ≥ громадських обТЇднань в адм≥н≥стративно-територ≥альних одиниц¤х, високий р≥вень орган≥зац≥њ в≥зиту ¬ерховного ком≥сара та його сп≥вроб≥тник≥в; до 9 кв≥тн¤ над≥слати проект програми перебуванн¤ делегац≥њ ¬ерховного ком≥сарав адм≥н≥стративно-територ≥альн≥й одиниц≥ (електронною поштою на адресу y_kononenko@mon.gov.ua).

” випадку виникненн¤ питань, повТ¤заних з проведенн¤м досл≥дженн¤, просимо звертатис¤ за тел. 486-15-22 ( ононенко ёр≥й √ригорович,  ошк≥на ∆анна ќлекс≥њвна).

ƒодаток: зазначене на 4 арк.

 

 


«аступник ћ≥н≥стра††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††††††††††††††† ѕ.Ѕ. ѕол¤нський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ононенко ё.√.

486-15-22


јЌ ≈“ј ƒЋя ƒќ—Ћ≤ƒ∆≈ЌЌя —»“”ј÷≤ѓ ¬ √јЋ”«≤ ќ—¬≤“»

–ќ—≤…—№ ќѓ ћ≈ЌЎ»Ќ» ¬ ” –јѓЌ≤

¬≈–’ќ¬Ќќ√ќ  ќћ≤—ј–ј « ѕ»“јЌ№ Ќј÷≤ќЌјЋ№Ќ»’ ћ≈ЌЎ»Ќ ќЅ—™

1. ƒецентрал≥зац≥¤ та участь в осв≥тн≥й пол≥тиц≥

1.1. якою м≥рою ”крањна створюЇ умови дл¤ ≥нститут≥в, що представл¤ють нац≥ональн≥ меншини, про ¤к≥ йде мова, повноц≥нно брати участь в розробц≥ та впровадженн≥ пол≥тики та програм, що стосуютьс¤ осв≥ти меншин?

1.2. як≥ повноваженн¤ мають рег≥ональн≥ та м≥сцев≥ органи влади щодо осв≥ти меншин?

1.3. якою м≥рою орган≥зац≥њ, що представл¤ють ≥нтереси меншин, беруть участь у процес≥ формуванн¤ осв≥тньоњ пол≥тики? як≥ орган≥зац≥њ беруть активну участь на рег≥ональному та м≥сцевому р≥вн≥? як рег≥ональн≥ та м≥сцев≥ органи влади спри¤ють участ≥ з боку меншин?

1.4. як ”крањна заохочуЇ залученн¤ батьк≥в та надаЇ њм виб≥р в систем≥ осв≥ти на м≥сцевому р≥вн≥?

1.5. ≤нша доречна ≥нформац≥¤ (включаючи можлив≥ скарги з боку представник≥в нац≥ональних меншин).

2. ƒержавн≥ та приватн≥ осв≥тн≥ заклади

2.1. „и мають право особи, що належать до нац≥ональних меншин, засновувати власн≥ приватн≥ осв≥тн≥ заклади та управл¤ти ними, включаючи школи, в ¤ких навчанн¤ проводитьс¤ мовою меншини, а також вищ≥ навчальн≥ заклади? якщо так, то ¤к≥ приватн≥ навчальн≥ заклади ≥снують?

2.2. „и отримують приватн≥ навчальн≥ заклади державне ф≥нансуванн¤ та ¤кою м≥рою?

2.3. ≤нша доречна ≥нформац≥¤.

3. ќсв≥та меншин на початковому та середньому р≥вн¤х

3.1 .а: „и ≥снують в ”крањн≥ школи, в ¤ких ввесь навчальний матер≥ал викладаЇтьс¤ рос≥йською мовою?

b: як в цих школах викладаЇтьс¤ державна мова? „и отримують учн≥ таких шк≥л знанн¤ державноњ мови в обс¤з≥, необх≥дному дл¤ њх повноњ ≥нтеграц≥њ в сусп≥льство загалом?

3.2. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.1.а: —к≥льки ≥снуЇ шк≥л з рос≥йською мовою навчанн¤ в ”крањн≥, ск≥льки в них навчаЇтьс¤ учн≥в та де вони знаход¤тьс¤? яка частина учн≥в в≥дносно до загальноњ к≥лькост≥ учн≥в, що належать до в≥дпов≥дноњ меншини, в≥дв≥дуЇ ц≥ школи?

3.3. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.1 .а: як≥ тенденц≥њ спостер≥гаютьс¤ щодо к≥лькост≥ таких шк≥л, починаючи з 1992 року: зростанн¤, зменшенн¤ чи збереженн¤ њх к≥лькост≥ на попередньому р≥вн≥? як≥ причини цих тенденц≥й?

3.4. яка процедура поданн¤ за¤вки на в≥дкритт¤ школи, в ¤к≥й навчанн¤ проводитьс¤ мовою меншини?

3.5. —к≥льки потр≥бно ≥ндив≥дуальних за¤в батьк≥в, дл¤ того щоб було в≥дкрито школу, в ¤к≥й весь навчальний матер≥ал викладаЇтьс¤ мовою меншини?

3.6. „и доступн≥ статистичн≥ дан≥ про к≥льк≥сть прохань, що њх щор≥чно отримують в≥дпов≥дн≥ органи влади, про в≥дкритт¤ шк≥л, в ¤ких навчанн¤ проводитьс¤ мовою меншини, а також ск≥льки под≥бних прохань задовольн¤ютьс¤/в≥дхил¤ютьс¤?

3.7. „и провод¤ть органи державноњ чи м≥сцевоњ/рег≥ональноњ влади роз'¤снювальн≥ кампан≥њ в м≥сц¤х компактного проживанн¤ меншин про њх право на навчанн¤ р≥дною мовою?

3.8. „и ≥снують в ”крањн≥ школи, в ¤ких рос≥йська мова та культура викладаютьс¤ ¤к предмет?

3.9. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.8.: яка к≥льк≥сть годин в≥дводитьс¤ на ц≥ уроки? —к≥льки учн≥в ≥з числа представник≥в в≥дпов≥дноњ меншини в≥дв≥дують так≥ школи (абсолютне число та в≥дносна к≥льк≥сть)? як можна оц≥нити знанн¤ мови меншини, отриман≥ в рамках таких урок≥в?

3.10. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.8.: ”роки провод¤тьс¤ спец≥ально п≥дготованими вчител¤ми, чи вчител¤ми, ¤к≥ також викладають ≥нш≥ предмети? ¬чител≥ належать до нац≥ональноњ меншини, чи/або отримали спец≥альну квал≥ф≥кац≥ю?

3.11. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.8.: „и ≥снуЇ спец≥альний навчальний план дл¤ урок≥в мови меншини?

3.12. яка процедура поданн¤ за¤вки на в≥дкритт¤ школи чи класу ≥з вивченн¤м мови меншини?†††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††

 

3.13. „и провод¤ть органи державноњ чи м≥сцевоњ/рег≥ональноњ влад膆†††††††††††

роз'¤снювальн≥ кампан≥њ в м≥сц¤х компактного проживанн¤ меншин про њх право на вивченн¤ своЇњ мови в школах?

 

3.14. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на запитанн¤ 3.1. та/або 3.8.: „и забезпечен≥ школи, в ¤ких навчанн¤ проводитьс¤ рос≥йською мовою, або ¤к≥ викладають рос≥йську мову ¤к предмет, належним чином п≥дручниками?

3.15. яка ур¤дова/приватна установа в≥дпов≥даЇ за виробництво п≥дручник≥в мовою меншини? ѕроцес виробництва п≥дручник≥в мовою меншини централ≥зований чи розсереджений?

3.16. „и ≥снуЇ р≥зниц¤ в ц≥н≥ м≥ж п≥дручниками мовою меншини та п≥дручниками мовою б≥льшост≥? ѕ≥дручники дл¤ д≥тей, що належать до нац≥ональноњ меншини, надаютьс¤ безкоштовно, в тимчасове користуванн¤ чи Ї платними?

3.17. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.1. та/або 3.8.: „и забезпечен≥ б≥бл≥отеки в школах, в ¤ких навчанн¤ проводитьс¤ рос≥йською мовою, або ¤к≥ викладають рос≥йську мову ¤к предмет, належним чином л≥тературою ц≥Їю мовою?

3.18. „и ≥снують школи, в ¤ких навчальний матер≥ал викладаЇтьс¤ ¤к рос≥йською, так ≥ украњнською мовами (б≥л≥нгвальн≥ школи)?

3.19. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.18.: —к≥льки таких шк≥л ≥снуЇ? яка частина навчального матер≥алу викладаЇтьс¤ мовою меншини? —к≥льки учн≥в ≥з числа представник≥в в≥дпов≥дноњ меншини в≥дв≥дують так≥ школи (абсолютне число та в≥дносна к≥льк≥сть)?

3.20. „и надаЇтьс¤ осв≥та мовою меншини у форм≥ регул¤рних позакласних зан¤ть (особливо дл¤ представник≥в нац≥ональноњ меншини, що проживають не компактно)?

3.21. яку частину навчального матер≥алу загальних та/або шк≥л меншин складаЇ викладанн¤ ≥стор≥њ, культури та традиц≥й в≥дпов≥дноњ меншини?

3.22. „и ≥снують педагог≥чн≥ коледж≥/≥нститути/ун≥верситети, що готують майбутн≥х вчител≥в дл¤ шк≥л, в ¤ких навчанн¤ проводитьс¤ мовою меншини?

3.23. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.22.: „и готують так≥ вищ≥ навчальн≥ заклади вчител≥в мови та л≥тератури, чи також вчител≥в природничих та соц≥альних наук?

3.24. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.22.: „и надаЇ держава стипенд≥њ на навчанн¤ дл¤ здобутт¤ педагог≥чного ступеню, що даЇ можлив≥сть стати вчителем в школ≥, в ¤к≥й навчанн¤ проводитьс¤ мовою меншини?

 

3.25. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.22.: —к≥льки становить плата за навчанн¤ за програмами п≥дготовки вчител≥в дл¤ шк≥л, в ¤ких навчанн¤ проводитьс¤ мовою меншини?

3.26. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.22.: —к≥льки студент≥в щор≥чно вступають на навчанн¤ за такими програмами та ск≥льки студент≥в його зак≥нчують?

3.27. „и спостер≥гаЇте ¬и нестачу вчител≥в мовою меншини? якщо так, ¤к≥ зусилл¤ ¬и плануЇте спр¤мувати на њњ подоланн¤?

3.28. „и ≥снують спец≥альн≥ установи або курси на нац≥ональному чи рег≥ональному/м≥сцевому р≥вн≥, що пропонують п≥дготовку дл¤ вчител≥в мовою меншини без в≥дриву в≥д педагог≥чноњ д≥¤льност≥?

3.29. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.28.: « ¤кою пер≥одичн≥стю проводитьс¤ така п≥дготовка?

3.30. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 3.28.: ѕ≥дготовка проводитьс¤ безкоштовно чи на платн≥й основ≥?

3.31. ≤нша доречна ≥нформац≥¤ (включаючи можлив≥ скарги з боку представник≥в нац≥ональних меншин).

4. ќсв≥та меншин у профес≥йних школах

4.1. „и ≥снують в ”крањн≥ профес≥йн≥ школи, в ¤ких навчанн¤ проводитьс¤ рос≥йською мовою?

4.2. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 4.1.: —к≥льки таких шк≥л ≥снуЇ ≥ де вони знаход¤тьс¤? —к≥льки учн≥в ≥з числа представник≥в в≥дпов≥дноњ меншини в≥дв≥дують так≥ школи (абсолютне число та в≥дносна к≥льк≥сть)?

4.3. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 4.1.: як≥ тенденц≥њ спостер≥гаютьс¤ щодо к≥лькост≥ таких шк≥л починаючи з 1992 року: зростанн¤, зменшенн¤ чи збереженн¤ њх к≥лькост≥ на попередньому р≥вн≥?

5. ќсв≥та меншин на вищому р≥вн≥

5.1. „и ≥снують в ”крањн≥ можливост≥ здобутт¤ вищоњ осв≥ти рос≥йською мовою?

5.2. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 5.1.: яка ≥снуЇ правова база дл¤ вищоњ осв≥ти мовою меншини? —к≥льки ≥снуЇ вищих навчальних заклад≥в, що пропонують програми мовою меншини дл¤ здобутт¤ диплому про вищу осв≥ту;

¤кий проф≥ль цих учбових заклад≥в (наприклад, гуман≥тарн≥, соц≥альн≥ та/чи природнич≥ науки) та де вони знаход¤тьс¤? —к≥льки студент≥в ≥з числа представник≥в в≥дпов≥дноњ меншини в≥дв≥дують так≥ навчальн≥ заклади (абсолютне число та в≥дносна к≥льк≥сть)?

5.3. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 5.1.: як≥ тенденц≥њ спостер≥гаютьс¤ щодо к≥лькост≥ таких учбових заклад≥в починаючи з 1992 року: зростанн¤, зменшенн¤ чи збереженн¤ њх к≥лькост≥ на попередньому р≥вн≥?

5.4. „и можуть особи, що належать до нац≥ональних меншин, засновувати власн≥ приватн≥ учбов≥ заклади на вищому р≥вн≥?

5.5. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 5.4.: яка процедура заснуванн¤ таких заклад≥в та ск≥льки њх ≥снуЇ на сьогодн≥шн≥й день?

5.6. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 5.4.: —к≥льки становить плата за реЇстрац≥ю та ¤ка тривал≥сть процесу розгл¤ду за¤вки?

5.7. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 5.4.: „и ≥снують обмеженн¤ на використанн¤ мови меншини в приватних навчальних закладах?

5.8. „и дозвол¤Їтьс¤ в ”крањн≥ функц≥онувати та проводити навчанн¤ за програми, що передбачають присвоЇнн¤ академ≥чних ступен≥в, ф≥л≥алам ≥ноземних ун≥верситет≥в?

5.9. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 5.8.: яка процедура створенн¤ под≥бних заклад≥в та ск≥льки њх ≥снуЇ на сьогодн≥шн≥й день?

5.10. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 5.8.: яка передбачена плата за реЇстрац≥ю та ск≥льки часу триваЇ процес розгл¤ду за¤вки?

5.11. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 5.8.: „и ≥снують обмеженн¤ дл¤ використанн¤ мови меншини в таких закладах?

5.12. ≤нша доречна ≥нформац≥¤ (включаючи можлив≥ скарги з боку представник≥в нац≥ональних меншин).

6. –озробка навчальних план≥в

6.1. „и заохочуютьс¤ представники б≥льшост≥ вивчати мову рос≥йськоњ меншини?

6.2. „и розробл¤Їтьс¤ зм≥ст навчальних план≥в, що стосуЇтьс¤ нац≥ональних меншин, за активноњ участ≥ орган≥зац≥й, ¤к≥ представл¤ють ≥нтереси рос≥йськоњ меншини?

6.3. як проводитьс¤ в≥дб≥р та п≥дготовка автор≥в п≥дручник≥в мовою меншини?

6.4. „и ≥снують центри дл¤ розробки та оц≥нки навчальних план≥в осв≥ти мовою меншини?

6.5. ≤нша доречна ≥нформац≥¤ (включаючи можлив≥ скарги з боку представник≥в нац≥ональних меншин).

7. ћ≥ждержавне сп≥вроб≥тництво

7.1. „и визнаЇ ”крањна педагог≥чн≥ ступен≥, отриман≥ в –ос≥њ?

7.2. ” випадку негативноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 7.1.: яка процедура отриманн¤ визнанн¤, ¤к довго вона триваЇ та ¤ку плату передбачаЇ?

7.3. „и обговорюють –ос≥¤ та ”крањна через двосторонн≥ механ≥зми висв≥тленн¤ сп≥рних географ≥чних чи ≥сторичних аспект≥в у в≥дпов≥дних навчальних планах?

7.4. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 7.3.: „и вдалос¤ дос¤гнути порозум≥нн¤, ¤ке було б п≥зн≥ше внесено до навчального плану?

7.5. „и орган≥зовують –ос≥¤ та ”крањна обм≥н студентами та викладацьким складом?

7.6. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 7.5.: « ¤кою пер≥одичн≥стю провод¤тьс¤ так≥ обм≥ни та ск≥льки студент≥в/викладач≥в зад≥¤н≥ в них?

7.7. ” випадку позитивноњ в≥дпов≥д≥ на питанн¤ 7.5.: „и покривають под≥бн≥ обм≥ни прикордонн≥ рег≥они та рег≥они, де проживаЇ значна к≥льк≥сть представник≥в нац≥ональних меншин?

 

 



Сайт управляется системой uCoz